14 luty 2017 roku, Politechnika Warszawska

Na posiedzeniu tym zostały omówione zmiany dotyczące planów szkolnictwa wyższego z uwzględnieniem dyscypliny geodezja i kartografia. Przedstawione zostały informacje na temat kształcenia w ramach dyscypliny geodezja i kartografia, w tym informacje dotyczące polskiej ramy kwalifikacji, która zmienia dotychczasowy system kształcenia w Polsce dopasowując go do systemu europejskiego. W toku dyskusji zostało wypracowane stanowisko, że istnieje potrzeba zadbania o rozwój dyscypliny geodezja i kartografia poprzez wprowadzenie zmian na studiach III stopnia, a także zmian w oświacie, w szczególności w szkolnictwie średnim, które nie jest dostosowane do szkolnictwa wyższego. Z uwagi na nowe kierunki kształcenia wskazano na potrzebę redefinicji dyscypliny geodezja i kartografia. Zauważono, że aktualnie nie ma standardów kształcenia w dyscyplinie geodezja i kartografia, co powoduje, że każda jednostka może samodzielnie kreować kierunek. Stąd też, istnieje potrzeba nakreślenia ram kształcenia, co powinno być rolą niniejszej Komisji.